
Grupa V "Żabki" to dzieci 5-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Marzena
p. Beata
POMOC NAUCZYCIELA:
p. Edyta
POMOC:
p. Patrycja
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Mam prawo do…..
- Przygotowania do zimy
- Zapoznanie dzieci z wybranymi Prawami Dziecka
- Wspieranie dzieci w rozpoznawaniu trudnych i zagrażających sytuacji w życiu codziennym
- Ćwiczenie w praktyce sposobów reagowania w sytuacjach trudnych
- Wzmacnianie u dzieci umiejętności identyfikowania i nazywania własnych emocji
- Zidentyfikowanie wraz z dziećmi w ich najbliższym otoczeniu „zaufanej osoby” do której mogą zwrócić się o pomoc
- Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie
- Wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt;
- Poznanie podstawowych wiadomości na temat przygotowań do zimy wiewiórki, niedźwiedzia i jeża
- Poszerzenie wiedzy na temat ptaków odlatujących z Polski i pozostających w niej oraz ich zwyczajów żywieniowych;
- Wdrażanie do odpowiedzialnego korzystania z zasobów przyrody i obserwowania jej;
- Kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni;
- Poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia
Opracowała: p. Marzena
VEGETABLES (kontynuacja tematu):
- wprowadzenie nazw wybranych warzyw: carrot, pumpkin, onion, tomato, cucumber, cabbage, lettuce, broccoli, pepper, pea
- piosenki: "Five little pumpkins", "What's underground", "Vegetables song for kids"
FOOD:
- wprowadzenie nazw wybranych produktów spożywczych, potraw i napojów
- nauka zwrotów: „Do you like?”, „Yes, I do.”, „No, I don’t”
- piosenki: „Are you hungry?”, „Do you like broccoli ice cream?”
WEATHER:
- wprowadzenie nazw związanych z pogodą: sun (sunny), rain (rainy), snow (snowy), cloud (cloudy), storm (stormy), rainbow
- piosenki: „Rain rain go away”, „What is the weather today?”


