Grupa IV "Żabki" to dzieci 4-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Marzena
p. Beata
POMOC NAUCZYCIELA:
p. Edyta
POMOC:
p. Patrycja
Tematy kompleksowe:
- Projekt "Jajko"
- Polska to mój dom
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :
- Poznanie wybranych wartości
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat
- Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic między jajkami ptaków w gospodarstwie wiejskim
- Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowaniem posiłku
- Budowanie wiedzy na temat produktów spożywczych pochodzących od zwierząt gospodarskich
- Kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy
- Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi
- Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- Utrwalanie nazw tradycyjnych potraw świątecznych; rozwijanie umiejętności składania życzeń
- Poznanie czym różni się pisanka od kraszanki
- Rozwijanie poczucia więzi dzieci z "małą ojczyzną", zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy
- Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych
Opracowała: p. Beata
EASTER:
- wprowadzenie słownictwa związanego ze świętami wielkanocnymi – Easter, easter egg, easter basket, easter chicken, easter bunny
- „Easter Eggs” – zabawa matematyczna
- zabawa z piosenką „This is the way the bunny hops”
- nauka wierszyka „Chick rhyme”
WILD ANIMALS:
- wprowadzenie nazw wybranych dzikich zwierząt: a tiger, an elephant, a lion, a monkey, a snake, a hippo, a rhino, a giraffe
- zabawa z piosenką: „Let’s go to the ZOO” Super Simple Songs, „Walking in the jungle” Super Simple songs