Grupa V "Nutki" to dzieci 5-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Katarzyna
p. Dorota
POMOC:
p. Anna
Tematy:
- Prawa dziecka
- W podróż wyruszamy
- Tajemnice przyrody
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
• systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych/fizycznych
• wykonywanie ćwiczeń zgodnie z instrukcją słowną lub ruchową
• kształtowanie umiejętności samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
• kształtowanie sprawności całego ciała podczas składania papieru, zaginania, tworzenia modeli, składania techniką origami
• doskonalenie małej motoryki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw manipulacyjnych, prac plastycznych i konstrukcyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
• poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
• kształtowanie własnej niezależności emocjonalnej, nieuleganie naciskom oraz negatywnym wzorcom zachowania
• odróżnianie emocji, nazywanie ich i rozumienie, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
• zachowanie adekwatne do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami
• wyrażanie współczucia i zrozumienia dla problemów innych osób poprzez okazywanie zainteresowania, podjęcie rozmowy czy pomocy
OBSZAR SPOŁECZNY
• wykazywanie tolerancji oraz życzliwej postawy wobec ludzi w bliższym i dalszym środowisku
• wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
• dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
• umiejętność pełnienia wyznaczonych ról w pracy zespołowej i zabawie
• ocenianie zachowania swojego i innych w kontekście przyjętych norm
• przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji podczas gier, quizów, konkursów, zawodów sportowych, olimpiad
OBSZAR POZNAWCZY
• ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk poprzez różnorodne formy ekspresji
• doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi słownych poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym
• uczestnictwo w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter – litera „h”, „H”
• wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
• podejmowanie prób przygotowania prostych prezentacji, np. własnej kolekcji, pasji
• dostrzeganie różnych kryteriów klasyfikacyjnych dla tego samego zbioru przedmiotów
• rozumienie efektu przesunięcia i obrotu drugiej osoby w przestrzeni (odwrotność strony lewej i prawej u osoby stojącej naprzeciwko)
• dostrzeganie i odtwarzanie regularności rytmicznych
• porównywanie objętości na „oko”, posługiwanie się zwrotami: „więcej”, „mniej”, „tyle samo”
• szukanie informacji na dany temat w dostępnych źródłach
Opracowała: p. Katarzyna
SEA ANIMALS:
- wprowadzenie nazw wybranych zwierząt morskich – a dolphin, a shark, a seal, a whale, a jellyfish, an octopus, a turtle, a crab
- „Baby shark”, „A sailor went to see” – zabawy z piosenką
SUMMER:
- wprowadzenie słownictwa związanego z latem
- „Summer Clothes” – wprowadzenie nazw letnich ubrań i akcesoriów
- „Ice cream” – zabawy matematyczne
- „The holidays”, „Let’s go to the beach” – zabawy z piosenką