Grupa III "Pszczółki" to dzieci 4-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Ewelina
p. Aleksandra
POMOC:
p. Ewa
Tematy kompleksowe:
1. Wiosna wokół nas
2. Od kurnika do świątecznego koszyka
3. W świecie sztuki
Cele główne:
• Utrwalanie znajomości charakterystycznych zjawisk dla pory roku- wiosny
• Wdrażanie do przestrzegania reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (w zabawach i sytuacjach zadaniowych)
• Poznanie zwyczajów i symboli Wielkanocnych
• Zapoznanie się z nazwami potraw występujących na wielkanocnym stole
• Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
• Kształtowanie świadomości własnego ciała
• Utrwalanie nawyków higienicznych, porządkowych oraz czynności samoobsługowych
• Kształtowanie percepcji wzrokowej
• Kształtowanie poczucia rytmu
• Poszerzanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
• Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
• Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
• Doskonalenie sprawności małej motoryki
• Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom
• Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
• Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej
• Wspieranie sprawności ruchowej poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia
• Kształtowanie słuchu muzycznego, określanie nastroju i charakteru wysłuchanej muzyki
• Ćwiczenia aparatu mowy; wybrzmiewanie, powtarzanie rytmów, rymowanek, krótkich tekstów
• Rozwijanie umiejętności słuchania i wypowiadania się pełnymi zdaniami, poprawnie złożonymi pod względem gramatycznym i fleksyjnym
• Poznanie dzieł malarskich wybranych artystów w ramach realizacji projektu „Zabawa sztuką”
• Rozwijanie zainteresowań artystycznych i teatralnych poprzez udział w teatrzyku i koncercie przedszkolnym
• Rozwijanie poczucia dumy z przynależności do lokalnej społeczności i do narodu poprzez rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością i krajem
Opracowała: p. Ewelina
EASTER:
- wprowadzenie słownictwa związanego ze świętami wielkanocnymi – Easter, easter egg, easter basket, easter chicken, easter bunny
- „Easter Eggs” – zabawa matematyczna
- zabawa z piosenką „This is the way the bunny hops”
- nauka wierszyka „Chick rhyme”
WILD ANIMALS:
- wprowadzenie nazw wybranych dzikich zwierząt: a tiger, an elephant, a lion, a monkey, a snake, a hippo, a rhino, a giraffe
- zabawa z piosenką: „Let’s go to the ZOO” Super Simple Songs, „Walking in the jungle” Super Simple songs