
- poznanie sposobów ochrony przed zimnem
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poznanie figury geometrycznej – trójkąta
- doskonalenie umiejętności klasyfikacji
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała
- rozwijanie sprawności manualnej
- poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat
- poznanie charakterystycznych potraw wigilijnych
- poznanie piosenki o świątecznej tematyce
- rozwijanie sprawności manualnej
- poznanie postaci Mikołaja i jego pomocników – elfów
- poznanie historii bożonarodzeniowej i wybranej kolędy
- rozwijanie logicznego myślenia
LITERATURA DZIECIĘCA:
- „Uśmiechnięty bałwanek” – opowiadania B. Wicher.
- „Śnieg” – słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej
- „Marzenie śnieżynki” – słuchanie wiersza U. Machcińskiej
- „Grosik na szczęście” – opowiadanie B. Wicher.
- „Noc wigilijna” – słuchanie wiersza A. Kamińskiej
- „Opłatek” – słuchanie fragmentu wiersza B. Ostrowskiej
- „Łańcuch życzliwości” – opowiadanie B. Wicher.
- „Mikołaj” – słuchanie wiersza N. Usenko
- „Choinka” – słuchanie wiersza M. Sarwińskiej-Niewielskiej
Opracowała: p. Agnieszka
BODY PARTS
- wprowadzenie nazw części ciała: head, nose, eye, ear, mouth, arm, leg, foot
- „My body”, „Head, shoulders, knees and toes” – zabawa z piosenkami
- Show me your…” – wskazywanie wybranej części ciała (praca z kostką do gry)
CHRISTMAS
- wprowadzenie słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia – Santa Claus, reindeer, christmas tree, baubles, candy cane, christmas stocking, gingerbread man
- „Santa”, „Merry Christmas” – zabawa z piosenką,
- „Santa, Santa” - nauka wierszyka o Mikołaju
- „What do you want for Christmas?” – wprowadzenie nazw wybranych zabawek: a doll, a car, a train, a ball, a robot


