
Grupa II "Kotki" to dzieci 4-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Agnieszka
p. Natalia
POMOC:
p. Małgorzata
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC LISTOPAD
GR. II "KOTKI"
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Mała i duża ojczyzna
- W świecie wyobraźni
- Przygotowania do zimy
CELE:
- poznanie pojęć: mapa, symbole, Polska, poszerzanie słownika czynnego
- rozwijanie umiejętności ilustrowania pojęć ruchem,
- rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
- używanie pojęć: dom, mieszkańcy domu,
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- dokonywania analizy sylabowej
- rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej
- ćwiczenia w odróżnianiu fikcji od rzeczywistości
- poszerzenie wiedzy o wyglądzie miast
- rozwijanie umiejętności przeliczania
- dokonywania analizy sylabowej
- prowadzenia eksperymentów
- dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych
- rozwijanie odpowiedzialności
- odróżnianie krajobrazu miasta i wsi
- rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego
- rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności
- rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych
- wrażliwości sensorycznej, różnicowanie faktur dotykiem
- rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
- wprowadzenie pojęcia wyobraźnia
- poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego
- rozumienie pojęcia marzenie
- poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
- rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, rozbudzanie wyobraźni dźwiękowej
- współdziałanie w parach, doskonalenie współpracy
- ćwiczenie ruchów naprzemiennych, rozciąganie
- rozpoznawanie i nazywanie niektórych zapachów
- rozwijanie wrażliwości sensorycznej
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych
- poznanie zasad zachowania się w lesie
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie motoryki dużej i małej oraz precyzyjnych ruchów rąk,
- wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, wdrażanie do odpowiedniego zachowania w lesie
- poznanie podstawowych wiadomości na temat przygotowań do zimy wiewiórki, niedźwiedzia i jeża
- rozwijanie umiejętności podziału słów na sylaby,
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 0–5,
- integrowanie grupy, wdrażanie do współdziałania w zabawie ruchowej
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących i pozostających w Polsce,
- kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni,
- wzmacnianie wiary we własne możliwości
- poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
- rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań
- utrwalenie wiadomości na temat wiewiórki, jeża i ptaków, rozwijanie sprawności manualnej,
- kształcenie zmysłów,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
Zabawy ruchowe
- „Ścieżka do domu” – zabawa ruchowa.
- „Do którego domu?” – zabawa ruchowa.
- „Spacer ulicami i uliczkami” – zabawa ruchowa.
- „Na czterech łapkach” – zabawa ruchowa.
- „Na wsi czy w mieście?” – zabawa ruchowa.
- „Rysujemy dom” – zabawa ruchowa.
- „Coś ciężkiego” – zabawa ruchowa.
- „Idziemy po schodach, idziemy po moście” – zabawa ruchowa.
- „Toczę mały kamyk” – zabawa ruchowa.
- „Wysoko i nisko” – zabawa rytmiczna według M. Sarnowskiej.
- „Coś lekkiego” – zabawa ruchowa.
- „Karmnik czy drzewo?” – zabawa ruchowa.
- „Wiewiórki do dziupli!”– zabawa ruchowa z rymowanką M. Szeląg.
- „Kto śpi w gawrze?” – zabawa integracyjna, ruchowa z elementem czworakowania.
- „Ptaszek na, ptaszek obok” – zabawa ruchowa.
- „Małe i duże ptaszki” –zabawa ruchowa
Opracowała: p. Agnieszka
JĘZYK ANGIELSKI - LISTOPAD 2025r
VEGETABLES (kontynuacja tematu):
- wprowadzenie nazw wybranych warzyw: carrot, pumpkin, onion, tomato, cucumber, pepper
- piosenki: "Five little pumpkins", "What's underground"
FOOD:
- wprowadzenie nazw wybranych produktów spożywczych, potraw i napojów
- piosenki: „Are you hungry?”, „I’m thirsty”
WEATHER:
- wprowadzenie nazw związanych z pogodą: sun, rain, snow, cloud, storm, rainbow
- piosenki: „Rain rain go away”, „Weather song”


