24 Poniedziałek
banner1

Przedszkole nr 253 „Akademia Pana Kleksa”

ul. Antka Rozpylacza 2
01-107 Warszawa
tel. 22 836 79 13
e-mail: p253@eduwarszawa.pl
 

 

Kotki

Grupa II "Kotki" to dzieci 4-letnie
 
NAUCZYCIELE:
p. Agnieszka
p. Natalia
 
POMOC:
p. Małgorzata
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ 
NA MIESIĄC LISTOPAD
GR. II "KOTKI" 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Mała i duża ojczyzna
  2. W świecie wyobraźni
  3. Przygotowania do zimy

CELE:

  • poznanie pojęć: mapa, symbole, Polska, poszerzanie słownika czynnego
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania pojęć ruchem,
  • rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
  • używanie pojęć: dom, mieszkańcy domu,
  • doskonalenie słuchu fonematycznego
  • dokonywania analizy sylabowej
  • rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej
  • ćwiczenia w odróżnianiu fikcji od rzeczywistości
  • poszerzenie wiedzy o wyglądzie miast
  • rozwijanie umiejętności przeliczania
  • dokonywania analizy sylabowej
  • prowadzenia eksperymentów
  • dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych
  • rozwijanie odpowiedzialności
  • odróżnianie krajobrazu miasta i wsi
  • rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego
  • rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych
  • wrażliwości sensorycznej, różnicowanie faktur dotykiem
  • rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
  • wprowadzenie pojęcia wyobraźnia
  • poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego
  • rozumienie pojęcia marzenie
  • poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, rozbudzanie wyobraźni dźwiękowej
  • współdziałanie w parach, doskonalenie współpracy
  • ćwiczenie ruchów naprzemiennych, rozciąganie
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych zapachów
  • rozwijanie wrażliwości sensorycznej
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych
  • poznanie zasad zachowania się w lesie
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie motoryki dużej i małej oraz precyzyjnych ruchów rąk,
  • wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, wdrażanie do odpowiedniego zachowania w lesie
  • poznanie podstawowych wiadomości na temat przygotowań do zimy wiewiórki, niedźwiedzia i jeża
  • rozwijanie umiejętności podziału słów na sylaby,
  • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 0–5,
  • integrowanie grupy, wdrażanie do współdziałania w zabawie ruchowej
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących i pozostających w Polsce,
  • kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości
  • poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
  • rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań
  • utrwalenie wiadomości na temat wiewiórki, jeża i ptaków, rozwijanie sprawności manualnej,
  • kształcenie zmysłów,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie

Zabawy ruchowe

  • „Ścieżka do domu” – zabawa ruchowa.
  • „Do którego domu?” – zabawa ruchowa.
  • „Spacer ulicami i uliczkami” – zabawa ruchowa.
  • „Na czterech łapkach” – zabawa ruchowa.
  • „Na wsi czy w mieście?” – zabawa ruchowa.
  • „Rysujemy dom” – zabawa ruchowa.
  • „Coś ciężkiego” – zabawa ruchowa.
  • „Idziemy po schodach, idziemy po moście” – zabawa ruchowa.
  • „Toczę mały kamyk” – zabawa ruchowa.
  • „Wysoko i nisko” – zabawa rytmiczna według M. Sarnowskiej.
  • „Coś lekkiego” – zabawa ruchowa.
  • „Karmnik czy drzewo?” – zabawa ruchowa.
  • „Wiewiórki do dziupli!”– zabawa ruchowa z rymowanką M. Szeląg.
  • „Kto śpi w gawrze?” – zabawa integracyjna, ruchowa z elementem czworakowania.
  • „Ptaszek na, ptaszek obok” – zabawa ruchowa.
  • „Małe i duże ptaszki” –zabawa ruchowa

                                                                              Opracowała: p. Agnieszka

JĘZYK ANGIELSKI - LISTOPAD 2025r

VEGETABLES (kontynuacja tematu):

- wprowadzenie nazw wybranych warzyw: carrot, pumpkin, onion, tomato, cucumber, pepper

- piosenki: "Five little pumpkins", "What's underground"

FOOD:

- wprowadzenie nazw wybranych produktów spożywczych, potraw i napojów

- piosenki: „Are you hungry?”, „I’m thirsty”

WEATHER:

- wprowadzenie nazw związanych z pogodą: sun, rain, snow, cloud, storm, rainbow

- piosenki: „Rain rain go away”, „Weather song”

Kontakt

Przedszkole nr 253
„Akademia Pana Kleksa”
Dyrektor:
mgr Natalia Sztekler
 
ul. Antka Rozpylacza 2
01-107 Warszawa
tel: 22 836 79 13
fax: 22 877 32 09
e-mail: p253@eduwarszawa.pl
adres e-doręczenia - AE:PL-72127-51027-HGHJH-24

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.