
GR. III „MISIAKI”
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Wracamy do przedszkola
- Jesteśmy bezpieczni
- Dbamy o siebie i środowisko
CELE:
- Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych
- Wspólne tworzenie kodeksu grupy
- Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- Wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej
- Rozwijanie umiejętności werbalnego wyrażania uczuć, zdobywanie umiejętności odgrywania roli
- Wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi
- Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji
- Kształtowanie umiejętności współpracy
- Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej
- Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy
- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
- Zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego
- Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci
- Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez wyraźne wymawianie spółgłosek
- Wspomaganie dzieci w umacnianiu poczucia własnej wartości
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo
- Wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami
- Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi
- Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi
- Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała
- Doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z higieną
- Zapoznanie się dzieci ze zmysłami
- Rozpoznawanie i nazywanie przyborów toaletowych
- Wyrabianie nawyku dbania o swoje ciało
- Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń
- Kształtowanie świadomości ekologicznej
- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem
Opracowała: p. Dagmara
JĘZYK ANGIELSKI - WRZESIEŃ 2025r
HELLO, GOODBYE
- nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie – hello, good morning, bye, goodbye
- „Hello, hello”, Bye, bye, goodbye” – zabawy z piosenkami
- nauka zwrotu „sit down”, „stand up”
- The Pinocchio” – zabawa muzyczno – ruchowa
- „Make a circle” – nauka tworzenia koła z wykorzystaniem piosenki i chusty animacyjnej
COLOURS:
- nauka nazw wybranych kolorów: red, blue, yellow, green, black, white, pink, orange
- „I see something…” – zabawa z piosenką
AUTUMN:
- wprowadzenie słownictwa związanego z jesienią: leaves, rain, umbrella, mushroom
- wprowadzenie nazw wybranych zwierząt leśnych: bear, squirell, hedgehog, fox
- piosenki: "Rain, rain go away", "Autumn leaves are falling down", "Grey squirell"